مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی از ماکت‌های لورفته خانواده iPhone 16 چه می‌فهمیم؟ پیکر شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس در گلزار شهدای مشهد به خاک سپرده شد + عکس برای بازی Hellblade II چه سیستمی نیاز دارید؟ قابلیت‌های جدید استوری در اینستاگرام + جزئیات موتور جستجوی ChatGPT به میدان می‌آید یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو
سرخط خبرها

افزایش پوشش اینترنت ۴G در خراسان رضوی | همراه اول اینترنت ۵G را راه‌اندازی خواهد کرد

  • کد خبر: ۲۱۰۵۳۹
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
افزایش پوشش اینترنت ۴G در خراسان رضوی | همراه اول اینترنت ۵G را راه‌اندازی خواهد کرد
مدیرکل مخابرات منطقه خراسان‌رضوی از افزایش پوشش اینترنت ۴G در خراسان رضوی خبر داد و گفت: به‌زودی و با کمک شرکت همراه اول، پروژه اینترنت ۵G نیز راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن اروجی در نشست خبری دستاورد‌ها و برنامه‌های شرکت مخابرات در دهه فجر در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اقدامات زیرساختی ویژه ارتباطات گفت: ما در آستانه ورود به انقلاب صنعتی چهارم هستیم و در این انقلاب تکنولوژیک، هوش مصنوعی، رباتیک، پردازش ابری، رباتیک اشیا و... حرف اول را خواهد زد؛ بنابراین راهی جز توسعه ارتباطات زیرساخت و تجهیز فیبر نوری نداریم.

وی توسعه نسل جدید اینترنت‌های ۴G و ۵G را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: توسعه شبکه فیبر نوری در واقع راهی برای توسعه شبکه اینترنت ماست که باید به آن برسیم.

رتبه دوم خراسان رضوی در توسعه شبکه موبایلی کشور

اروجی در ادامه این نشست با اشاره به آمار‌های مربوط به مشترکان مخابرات خراسان رضوی توضیح داد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار مشترک تلفن ثابت داریم و ۷۰۰ هزار خانواده نیز از اینترنت پرسرعت مخابرات استفاده می‌کنند که این رقم به منزله استفاده یک‌سوم مشترکان ما از اینترنت است.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۹۳ سایت پوشش تلفن‌همراه در استان داریم که ۶ میلیون مشترک همراه اول از آن استفاده می‌کنند. در حال حاضر پس از تهران، رتبه دوم شبکه موبایلی کشور را در اختیار داریم.

پوشش گسترده فیبر نوری در خراسان رضوی

مدیرکل مخابرات منطقه خراسان‌رضوی در ارتباط با پوشش فیبر نوری گزارش داد: حدود ۱۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان ما اجرا شده است که ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از آن، روستا‌های ما را تحت پوشش خود قرار داده است. ۵ هزار و ۹۰۰ کیلومتر و ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر بین شهری نیز کار شده است.

اروجی افزود: خوشبختانه اکثر شهرک‌های صنعتی و واحد‌های تجاری آن از فیبرنوری استفاده می‌کنند که شهرک‌های عطار، کمال و فاز ۲ شهرک صنعتی توس هم اینک مشمول استفاده از فیبرنوری هستند.

رشد شاخص‌های حوزه مخابرات در دولت سیزدهم

وی به تغییرات و پیشرفت‌های دو سال اخیر و هم‌زمان با استقرار دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهار داشت: طی دو سال اخیر و در دولت سید ابراهیم رئیسی، پوشش موبایل و اینترنت از ۸۴ درصد به ۹۲ درصد افزایش یافت.  

اروجی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که در حال حاضر ۲۱۵ روستای ما سایت ۴G دارند و ۴۰۰ روستای دیگر نیز به زودی زیر پوشش این اینترنت خواهند رفت.

مدیرکل مخابرات منطقه خراسان رضوی همچنین پوشش اینترنت ۵G را این‌گونه توضیح داد: پوشش این اینترنت توسط شرکت همراه اول در خراسان رضوی آغاز شده است و به زودی تکمیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم ۲۲ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال پروژه مخابراتی انجام شده است و در دهه فجر امسال نیز ۶ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال پروژه افتتاح خواهد شد.

مخابرات ۵۸ میلیارد تومان طلب‌های وصول نشده مردمی دارد

اروجی در ادامه این نشست خبری و در پاسخ به پرسش خبرنگار شهرآرانیوز مبنی بر طلب‌های جاری این اداره گفت: در حال حاضر، شرکت مخابرات استان ۲۸ میلیارد تومان بدهی پیشین از مشترکانی دارد که دیگر از خطوط تلفن ثابت استفاده نمی‌کنند. همچنین ۲۰ میلیارد تومان هم بدهی جاری وجود دارد که سیاست کنونی ما، مدارا و همراهی با مشترکان است و تنها به یک طرفه کردن خطوط در مرحله اول اکتفا می‌شود.

وی همچنین به سرقت کابل‌های تلفن اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه این پدیده وجود دارد، ولی خوشبختانه اکنون کمتر شده است.

اروجی تاکید کرد: با همکاری پلیس و دستگاه قضا، سرقت‌ها کاهش چشمگیری داشته است و با تجهیز گسترده فیبرنوری، دیگر شاهد سرقت کابل‌های قدیمی نخواهیم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->